ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

BLOC d'educació especial i audició i llenguatge de l'escola Montseny de Breda

dimecres, 13 d’octubre del 2010

Col·lecció EDUCACIÓ INCLUSIVA


L'educació inclusiva (l'educació per a tothom) és la capacitat dels sistemes educatius d'oferir sense discriminació l'oportunitat d'aprendre junts en una mateixa aula.
En el conjunt d'actuacions que impulsa el Departament d'Educació per afavorir l'educació de qualitat i la igualtat d'oportunitats destaca el Pla d'acció "Aprendre junts per viure junts".
Aquest Pla és un instrument específic a mans de tota la comunitat educativa per assolir els objectius següents:
  • avançar en l'escolarització inclusiva de l'alumnat amb discapacitat en els centres escolars ordinaris;
  • optimitzar els recursos de suport per a l'atenció de l'alumnat amb discapacitat, identificar si calen nous recursos i actualitzar el mapa de recursos i serveis per a l'atenció de l'alumnat amb discapacitat a Catalunya, i
  • avançar en la coordinació interdepartamental per donar atenció integral a l'alumnat amb discapacitat.

Guia per a l'anàlisi, la reflexió i la valoració de pràctiques inclusives

Aquesta guia pretén servir als centres per autoavaluar els elements clau de la seva resposta educativa i també per animar-los a relatar les pròpies experiències de canvi i de progrés per fer de l'escola un entorn on tot l'alumnat trobi més i millors oportunitats per aprendre i ser feliç.


Pla d'acció “Aprendre junts per viure junts” s'emmarca en el conjunt d'actuacions que impulsa el Departament d'Educació per afavorir una educació de qualitat per a tothom. En el moment actual, l'accés a l'educació inclusiva de l'alumnat amb condicions personals de discapacitat és un dels eixos bàsics de la qualitat del sistema educatiu català.

En aquest document es recullen dades i informació procedent de professionals i famílies, amb l'objectiu de reflexionar sobre el model de funcionament de les unitats de suport a l'educació especial (USEE) i sobre la seva incidència en el desenvolupament escolar i social de l'alumnat i en la dinàmica educativa, per tal d'avançar en la concreció de línies d'actuació per a l'educació inclusiva d'infants i joves amb discapacitat en els centres educatius ordinaris.

Aquest estudi aborda els problemes generats pels comportaments distorsionadors d'infants i adolescents en l'àmbit escolar i familiar. S'hi expliciten els trastorns relacionats amb comportaments distorsionadors (TDAH, trastorn negativista desafiant i trastorn dissocial), s'hi assenyalen diferents factors que incideixen en aquests comportaments i s'hi apunten recomanacions per als àmbits educatiu i de la salut.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada