ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
divendres, 15 d’abril del 2011
dimecres, 6 d’abril del 2011
L'endemà: un fill llunyà
dimarts, 5 d’abril del 2011
Centre de Teràpies Assistides amb animals
Dins del camp de les interaccions entre les persones i els animals podem diferenciar dos grans grups: les activitats assistides amb animals (AAA) i les intervencions assistides amb animals (IAA) dins les quals trobem programes de teràpies assistides amb animals (TAA) i programes d'educació assistida amb animals(EAA).
La principal diferència entre les AAA i les IAA és que: les AAA: ens brinden l'oportunitat de millorar la qualitat de vida d'una persona aportant beneficis motivacionals, socials i/o terapèutics sense necessitat de ser avaluades i planificades.
I les IAA: són programes dissenyats per promoure millores en el funcionament físic, social, educacional, emocional i/o cognitiu de la persona però estan dissenyades, desenvolupades i avaluades per un professional de la salut o de l'educació. Existint uns objectius específics i preestablerts per a cada individu.
Els beneficis són nombrosos entre altres destaquem: treballar l'empatia, facilitar un canal de comunicació entre el pacient i el terapeuta, afavoreix la socialització amb la resta del grup, estimulació mental i cognitiva, afavorir la concertació, facilitar el contacte físic, aportant beneficis fisiològics, etc.
Objectius CTAC:
Fer arribar les teràpies assisties amb gossos a la població amb discapacitat que ho sol·liciti Formar nous professionals dins de les TAA Programes d'inserció laboral per a persones amb discapacitat, dins del món animal. Promoure les TAA en el TGD / Autisme Difusió i sensibilització dels gossos d'ajuda social Projecte social Formació especialitzada Dogma
Activitats CTAC
Programes individualitzats o de grup de AAA / TAA / EAA Formació de professionals i tècnics en teràpies assistides amb animals Tallers de sensibilització cap a la discapacitat i els gossos d'ajuda social Projecte Blick TGD/ Autisme Blue Dogs Assessorament familiar Cursos i seminaris Programes d'inserció laboral per a persones amb discapacitat dins, del món animal Venda de material específic per a les TAA Centre de cria
Aquí teniu la seva pàgina weB:
El meu nom!
dimecres, 9 de març del 2011
divendres, 25 de febrer del 2011
El Cazo de Lorenzo

dijous, 28 d’octubre del 2010
Escoles compromeses amb el món
Ofereixen un espai d’intercanvi d’experiències educatives relacionades amb la cooperació i la solidaritat, la pau i els drets humans.
És un espai de reflexió, formació, aprenentatge i construcció conjunta del coneixement en xarxa, on compartir bones pràctiques a partir de la pròpia experiència.
Pretenem crear pons de comunicació entre els diferents agents que treballem l’educació en la ciutadania global, com ara, centres d’educació formal, centres d’educació no formal, ONG, ajuntaments, AMPAS, entitats, xarxes solidàries...
L'intercanvi es concreta en temes com:
- l’educació pel desenvolupament
- educació per la pau
- la cooperació
- la solidaritat
- els drets humans
- les relacions nord-sud
- el respecte al mediambient
- el consum responsable
- ...
Es pot conèixer i contactar amb 98 experiències de tots el nivells.

Foto: Foro social Mundial 2005
Per conèixer millor el tarannà de l'ECM, clica aquí.
dijous, 21 d’octubre del 2010
Nen, para quiet!
Ha sortit l'escola d'Hostalric!
http://blogs.tv3.cat/quequicom.php?itemid=35487#more
El TDAH és una malaltia neuropsiquiàtrica que ha de diagnosticar un expert.
Els símptomes que dóna solen ser apreciables i els primers de detectar-ho són pares i mestres, però és fàcil confondre’s i cal anar amb compte a l’hora d’etiquetar les persones.
Alguns dels símptomes del TDAH -com la falta de concentració o petits oblits- es poden donar de forma aïllada en qualsevol persona, sense que això signifiqui tenir un trastorn. Ara bé, en alguns casos, certs mecanismes neuronals funcionen malament i això provoca dèficits d’atenció continuats. Només els especialistes poden determinar si un nen té TDAH i quin tipus de tractament ha de seguir.
El TDAH i la genètica
El cervell s'ha de mantenir en equilibri davant les variables circumstàncies de la vida. En aquest equilibri hi juguen un gran paper la noradrenalina i la dopamina, que són dos neurotransmissors complementaris i que hem de segregar en cada ocasió en la quantitat justa. Hi ha unes neurones que segreguen dopamina i unes altres que estan en altres punts del cervell que segreguen noradrenalina. Les dues substàncies són neurotransmissors, senyals de comunicació entre neurones. S'ha vist que, quan hi ha dèficit de neurotransmissors, el lòbul frontal del cervell no funciona adequadament. En aquest cas, a la persona li costa concentrar-se, li costa focalitzar la seva atenció. Quan, per la raó que sigui, hi ha una descompensació, la medicació pot ajudar a equilibrar la balança.
Però no a tots els pacients els funciona igual, com tampoc tothom respon de la mateixa manera als avatars de la vida. I per què? Doncs perquè hi juga una gran paper la predisposició genètica de cada persona, que fa que dos individus donin respostes diferents a circumstàncies aparentment iguals. I aquest és un camp en què encara s'està investigant.
dimecres, 13 d’octubre del 2010
Col·lecció EDUCACIÓ INCLUSIVA

- avançar en l'escolarització inclusiva de l'alumnat amb discapacitat en els centres escolars ordinaris;
- optimitzar els recursos de suport per a l'atenció de l'alumnat amb discapacitat, identificar si calen nous recursos i actualitzar el mapa de recursos i serveis per a l'atenció de l'alumnat amb discapacitat a Catalunya, i
- avançar en la coordinació interdepartamental per donar atenció integral a l'alumnat amb discapacitat.
Guia per a l'anàlisi, la reflexió i la valoració de pràctiques inclusives
Aquesta guia pretén servir als centres per autoavaluar els elements clau de la seva resposta educativa i també per animar-los a relatar les pròpies experiències de canvi i de progrés per fer de l'escola un entorn on tot l'alumnat trobi més i millors oportunitats per aprendre i ser feliç.
Pla d'acció “Aprendre junts per viure junts” s'emmarca en el conjunt d'actuacions que impulsa el Departament d'Educació per afavorir una educació de qualitat per a tothom. En el moment actual, l'accés a l'educació inclusiva de l'alumnat amb condicions personals de discapacitat és un dels eixos bàsics de la qualitat del sistema educatiu català.
En aquest document es recullen dades i informació procedent de professionals i famílies, amb l'objectiu de reflexionar sobre el model de funcionament de les unitats de suport a l'educació especial (USEE) i sobre la seva incidència en el desenvolupament escolar i social de l'alumnat i en la dinàmica educativa, per tal d'avançar en la concreció de línies d'actuació per a l'educació inclusiva d'infants i joves amb discapacitat en els centres educatius ordinaris.



